SSVMS

  • Povećaj veličinu teksta
  • Podrazumevana veličina teksta
  • Smanji veličinu teksta

VESTI
U ovoj rubrici možete pročitati vazduhoplovne vesti koje nisu direktno vezane za SSVMS i JatTehniku. Neki članci mogu biti na engleskom jeziku zato što je i izvorna informacija na engleskom jeziku. Sve informacije su nezvanične.
Sve vesti koje su objavljene u prethodnom periodu možete pregledati u rubrici Arhiva. Odmah možete pregledati Arhivu ako kliknete ovde.



„Jat tehnika” ne strepi od „Itihadovog” ne

El. pošta
Tražimo nove partnere ako „Er Srbija” ne produži ugovor o održavanju aviona, kaže direktor ove kuće Srđan Mišković
Za dobre majstore biće uvek posla (Foto D. Jevremović)
„Jat tehnika” nije deo sporazuma Vlade Srbije sa „Itihadom”, jer je samostalna i nezavisna kompanija. Ugovor koji smo potpisali sa „Jatom” za održavanje njihovih aviona važi do kraja ove godine i nedavno je proširen kako bi obuhvatio „er basove” letilice koje će u toku oktobra stići za „Er Srbiju”, kaže za „Politiku” Srđan Mišković, generalni direktor „Jat tehnike”.
 
alt
 
– Što se tiče dalje saradnje sa „Jatom”, odnosno sada „Er Srbijom”, tu još ništa nije sasvim sigurno. Može se desiti da bude produžen isti ugovor, može da bude redefinisan, ali ne sme nas iznenaditi i da posle Nove godine ugovor uopšte ne bude produžen – objašnjava Mišković.
 
Zbog toga, kako kaže, rukovodstvo „Jat tehnike” ne gubi vreme i uveliko traži potencijalne partnere, kako bi uposlili sve kapacitete, pre svega 960 radnika, ukoliko „Er Srbija” ne bude želela dalju saradnju sa njima.
 
– Ipak, nadamo se nastavku saradnje, jer oni nemaju prirodniju, a ni bolju opciju od toga da mi održavamo avione koji su na beogradskom aerodromu. Ali, za sada je gotovo izvesno da će deo takozvanog linijskog održavanje raditi neko drugi, a ne mi. Verovatno oni sami – kaže prvi čovek „Jat tehnike”, dodajući da osim sa „Jatom”, odnosno „Er Srbijom”, ova kompanija već sarađuje i sa drugim prevoznicima i na drugim aerodromima, poput onih u Podgorici i Tivtu. Sve to bi, kako kaže, trebalo da bude dobra preporuka.
 
– Imamo i nekoliko stranih partnera među kojima su ruske, francuske i engleske avio-kompanije. Naravno, reč je o privatnim prevoznicima, pošto održavanje aviona nacionalnih rade firme na njihovim glavnim aerodromima – navodi on.
 
Što se tiče saradnje sa „Er Srbijom” barem do kraja ove godine, naš sagovornik očekuje pre svega bolju finansijsku situaciju, odnosno da ne bude problema sa plaćanjem kakvih je bilo u prošlosti. Osim toga, očekuje i da nova kompanija i strani suvlasnik „Itihad” donesu i nove standarde u poslovanju.
 
– Sa „Jatom” je u prošlosti bilo problema sa plaćanjem, ali to je naš nacionalni prevoznik i mora da bude tretiran kao takav. Svi smo iz tog „Jata” potekli, pa je uvek postojao familijarni odnos – zaključuje Srđan Mišković.
 
U „Er Srbiji” nisu želeli da komentarišu eventualni nastavak saradnje sa „Jat tehnikom”, a promene u novoj nacionalnoj avio-kompaniji se nastavljaju. Kako kažu, očekuju da novu strukturu naprave do kraja oktobra.
 
– U ovom trenutku nismo u mogućnosti da dajemo dodatne komentare – kratko su izjavili u „Er Srbiji”.
 
Ipak, kako je „Politika” uspela da sazna, socijalni program je završen i za dobrovoljni odlazak se prijavilo nešto više od 360 zaposlenih od oko 1.200 radnika koliko je „Jat” imao. Ono što sada sledi je prijava za radna mesta u novoj sistematizaciji „Er Srbije”, a za one koji ne budu ispunjavali uslove biće raspisan drugi krug socijalnog programa. Sve to se navodi u dopisu Vlade Srbije sindikatima „Jata” u koji je „Politika” imala uvid.
 
Sporazum o strateškom partnerstvu sa „Itihadom” potpisan je prvog avgusta, čime je ova kompanija postala vlasnik 49 odsto „Er Srbije”, dok je u vlasništvu naše vlade 51 procenat.
 
----------------------------------------------
 
Još se čeka rešenje problema sa „Er basom”
 
Jedan od najvećih problema sa kojim će se veoma brzo suočiti rukovodstvo, ali i cela nova nacionalna avio-kompanija jeste rešenje spornog ugovora sa „Er basom”. Još 1998. godine od te kuće smo naručili osam aviona i uz to školski centar i simulatore. Vrednost celog megalomanskog posla bila je 560 miliona dolara. Srbija je tada uplatila avans od 23,5 miliona dolara i od toga na kraju nije bilo ništa. Ostatak para nikada nismo uplatili, avione nismo dobili, a „Jat” je zapadao u sve veće probleme. Reč je donekle i o političkom pitanju jer su suvlasnici „Er basa” i države – Nemačka i Francuska. A kako je „Politika” već pisala, sada bi mogla da usledi nova ponuda „Er basa”, odnosno da umesto osam budu četiri aviona i da vrednost posla bude umanjena na oko 190 miliona dolara. U rešavanju ovog problema trebalo bi da pomogne „Itihad”, koji je „Er basova” ogromna mušterija.
 
S. Despotović
objavljeno: 02.10.2013.
Poslednje ažurirano utorak, 08 oktobar 2013 18:29
 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Ponuda

Baner

Iz novina...

Iz Beograda za Čikago direktno do kraja 2015.!

Iz Beograda za Čikago direktno do kraja 2015.!

Izrada studije izvodljivosti o letu za SAD ugovorena je sa partnerim...
nedelja, 06 jul 2014 11:08
Arapi kupuju i Jat tehniku

Arapi kupuju i Jat tehniku

Pregovori između vlade Srbije i Etihada, nacionalne aviokompanije Ujedin...
nedelja, 08 decembar 2013 22:57
Sirovo meso kao plata

Sirovo meso kao plata

Hangari Jat Tehnike su centar bezbednosti aviona, kako nacionalne avioko...
nedelja, 08 decembar 2013 22:50


Pristupnica_banner


Blic vest!

Hogan je potvrdio da su zainteresovan za kupovinu "Jat tehnike".
- "Er Srbija" za sada ima svoju tehniku za linijsko održavanje. Gledamo i procenjujemo "Jat tehniku", videćemo da li će biti realizovano neko partnerstvo ili kupovina - kazao je Hogan.
 
20.06.2014.